diumenge, 25 de gener del 2015

Kaiserschmarrn

D'una cosa estic segura...no hi ha res millor que un bon berenar de diumenge, mentre fa fred al carrer. És d'aquelles petites alegries que ens escalfen el cor.

Avui us porto una recepta dolça, l'he treta del llibre de cuina alemanya que em van regalar pel meu aniversari, del que no és la primera recepta que faig.
Els Kaiserschmarrn són típics d'Àustria i de la regió de Baviera (al sud d'Alemanya). Es podria dir que són com un tipus de pancakes, una mica més gruixuts i amb panses.

Normalment s'acompanyen amb una mica de confitura, de poma o pruna. Tot i així, amb una tassa de te, no cal res més.

La recepta és molt fàcil, i amb mitja horeta teniu uns dolços per berenar.




Ingredients

4 ous
100gr de farina (normal)
40gr de sucre avainillat
200ml de llet
30gr de panses (podeu posar-ne més, depenent de com us agradi)
Una mica de sal
Una mica de mantega per a la paella
Sucre glas

Pas a pas...

Es separen les clares i els rovells de l'ou. En un bol es barregen els rovells, la farina, la llet, el sucre avainillat i una miqueta de sal. Es barreja bé i es deixa reposar.

Per l'altra banda es baten les clares a punt de neu, i s'incorporen a la barreja que teníem feta, molt a poc a poc. És ara quan afegim les panses, jo no n'he posat moltes, però cadascú al seu gust.

En una paella passem una mica de mantega per a que no s'enganxi. I hi aboquem tota la massa. La manera austríaca és tallant en forma de creu, i després fer trossets petits, sense cap tipus de forma. Així que ens deixa una mica de marge per a la nostra imaginació.

Un cop estan doradets, els posem en un plat, i ho decorem amb sucre glas.




Bona setmana!


13 comentaris:

  1. Què bons han de ser, tens raó que els berenars dels diumenges d'hivern són especials, s'està tan bé a casa quan fora hi fa fred! Petons.

    ResponElimina
  2. Un berenar ideal amb el fred que fa, ho més difícil de la recepta es el seu nom.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Molt bon berenar!!! Sí senyora, un petit gran plaer de diumenge!!!
    Petons i.....bona setmana!
    Olga

    ResponElimina
  4. Mmmm quina pinta més deliciosa!! i amb les panses... amb el que a mi m'agraden!! estic amb tu que un berenar de diumenge d'hivern és de lo milloret! un petó guapa!

    ResponElimina
  5. Estupenda tu receta.Tomo nota de ella.
    Acabo de hacerme seguidora tuya y me quedo por aqui, si te viene de gusto te pasas por mi blog.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  6. Et torno la visita!! No coneixia el teu blog però ja veig que m'agradarà!! Ara mateix t'enllaço en el meu.

    ResponElimina
  7. Els tinc en un llibre de receptes austríaques i encara no m'he animat a fer-los. me n'estàs fent agafar ganes.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. Un buen placer para merendar el domingo o cualquier dia¡¡
    peto

    ResponElimina

  9. Núria, Un bon plaer sens cap dubte¡¡
    Salutacions Núria¡¡ :O)

    ResponElimina
  10. El nom es ben difícil de dir... però bo ho ha d'estar per la pinta que fa!

    ResponElimina
  11. Ostrs que bons, Núria. M' encanten!!

    ResponElimina
  12. Ohhh això són paraules majors, quina pinta més bona i quanta raó tens...un diumenge a la tarda amb aquest berenar és el millor pla que es pugui tenir! Un petonet

    ResponElimina

Cada comentari és una alegría més, m'animeu molt a seguir cuinant!
Tots són llegits amb molt entusiasme!